Saturday, April 16, 2011

Eksperiment

Jeg har købt et hundedyrt trebindsværk om danske loft og vægmalerier i Pompeiansk stil:
"Pompejanske Rumudsmykninger i 1800-tallets Danmark" af Kirsten Nørregaard Pedersen. Jeg så bøgerne på Thorvaldsens Museum, syntes at de var både for dyre og for tunge at bære; men da jeg fik et gavekort til bøger, måtte jeg have dem, så nu har jeg tre meget smukke og grundige bøger som er fyldt med inspiration.
Det her er et første forsøg på at omsætte inspirationen. Lidt kluntet, men jeg har fået lavet nogle grundelementer, som jeg kan arbejde videre med.

An experiment

I have bought three books, they are about Danish interior decorations in Pompeian style, it was very much in fashion in the 1900. century.
The books are: "Pompejanske Rumudsmykninger i 1800-tallets Danmark" by Kirsten Nørregaard Pedersen. I saw them in the museum store in Thorvaldsens Museum, but considered them too expensive and too heavy to carry. But then I got a "gift card" for books, and bought them. Three extremely beautiful books, with enormous amounts of inspiration.
This is one of my first experiments, trying to use the style in my own way, perhaps a little clumpsy, but there is something to work with.



1 comment:

Unknown said...

Meget smukt!!! Jeg kender det med de dyre bøger,som ikke er til at modstå! Hav en god søndag!!