Saturday, December 20, 2008

Julekrybbe

Dengang jeg fik min første udgave af tegneprogrammet Xara, brugte jeg dage på ikke at vide hvad jeg skulle gøre ved det. Så kom jeg i tanker om, at jeg altid som barn havde ønsket mig en julekrybbe, nu ville jeg prøve at lave een selv, det er aldrig for sent at realisere ønsker.
Den er ret primitiv, det var første forsøg; men jeg har til gengæld været lidt humoristisk (håber ikke at jeg støder nogen).

Hvordan den samles:

Figurerne samles på samme måde som juleenglene (11 nov)
Selve krybben samler man sådan: De inderste linjer foldes op, lim sammen i siderne, fold ned ved de næste linjer som yderside og lim dem fast. bøj den lille blå firkant på midten, og lim den underste del fast i bunden af krybben, det er hovedpuden, den øverste del skal ikke limes. Lim barnet fast i krybben med hovedet på puden.
Dyrene limes sammen på ryggen, så de kan stå.
Bygningen kan laves af pap, så behøver man ikke den ene del af sider og bagside, hvis man bruger papir, limes de sammen som yder og inderside, Træværket limes fast som forside og taget limes på. Til sidst sættes bygningen på underlaget.

Nativity scene

When I got my first vektorprogram CorellXara, I spend som time not knowing what to do with it. Then I remembered, that I always wanted a nativityscene as child, and it is never too late to get what you want, so I tried to make one myself. It is rather primitive and naive, but humoristic too (I dont hope that anyone takes offence).

How to make it:

I am sorry but my english is horrible, but I Will tyry to explain.
The persoms are made the same way as the engels from 11 nov.
The crib with the child: Fold the inner lines upwards, glue it together, and fold the next lines downwards. Fold the legs, and stick them to the sides. The pale blue thing is folded in the middle, and one side is glued in the buttom of the crib as a pillow, the childe is glued to the buttom of the crib.
The animals are glued together in the backs, so they can stand.
The little haous can be made in two ways. There are two of the back and sides, if you use ordinary paper, you use them for inner and outher side to make stability. If you use cardstock, you only need one. The woodn part is the frontside and is glued to the house, and then put the roof in top of it. Last, you put the house to the bottom peace of paper.


















1 comment:

sylviesgarden said...

hello, your english is not horrible, it is very easy to understand. i love the nativity that you have designed, it reminds me of one that my parents had when i was a child.